Szkoleniowy weekend Lekarzy Dentystów - 27 luty 2021 r. - Zmiany w prawie medycznym w 2021 r. (Jak prowadzić gabinet w czasie pandemii?) 

Szkolenie przeznaczone jest dla lekarzy wszystkich specjalizacji oraz osób zarządzających placówkami medycznymi.

Wykładowca:
adwokat Ewa Mazur

Termin: 27 luty 2021 r.ZSNW

Cena: 198 zł - szkolenie online

Punkty edukacyjne: 5 pkt. 

 

Sesja I

Pierwszy sygnał roszczeniowego pacjenta – co robić :

  1. Przedsądowe wezwanie do zapłaty.
  2. Wezwanie o podanie danych ubezpieczyciela i numeru polisy.
  3. Wniosek o udostępnienie  lub wydanie dokumentacji medycznej.
  • Jak należy postąpić?
  • Odpisać, czy nie?
  • Co odpisać?
  • Czy podawać dane ubezpieczyciela podmiotu leczniczego a może lekarza?
  • Czy termin w wezwaniu 3 dni jest wiążący?
  • Jak odpowiedzieć pacjentowi, gdy ma pełnomocnika?
  • Komu wydać dokumentację?
  • Jakie są terminy na odpowiedź?

OMÓWIENIE / PRZYKŁADY / ROZWIĄZANIA / WZORY

 

Sesja II

Odpowiedzialność podmiotu leczniczego, indywidualnej praktyki lekarskiej i lekarza na kontrakcie za przeprowadzone leczenie?

  1. Podmiot leczniczy a indywidualna praktyka – mity i fakty.
  2. Odpowiedzialność solidarna – co to? Czy mamy na nią wpływ?
  3. Swoboda umów, umowy o świadczenia nienazwane – czyli jak kształtować umowy w gabinecie pod kątem odpowiedzialności.
  4. Odpowiedzialność właściciela a roszczenia personelu jednostki.
  • Zatrudnianie lekarzy, zatrudnianie personelu?
  • Umowa o pracę, zlecenie a może kontrakt?
  • Kontrakt, umowa cywilno prawna - czym się różnią?
  • Czym jest umowa o świadczenie usług?
  • Roszczenia personelu z umowy o pracę?
  • Czy zawsze za roszczenie odpowiada podmiot leczniczy?
  • Regres jak z nim postąpić? Elementy umowy z lekarzem?
  • Odpowiedzialność za leczenie, za ochronę danych osobowych, za zakłucie...?
  • Czy zasada swobody umów oznacza jej dowolność?
  • Po co pisać umowę z lekarzem?

OMÓWIENIE / PRZYKŁADY / ROZWIĄZANIA / WZORY

 Sesja III

Jak prowadzić gabinet w czasie pandemii? Procedury postepowania z pacjentami i pracownikami

  • Obowiązki wobec pacjentów.
  • Obowiązki wobec pracowników.
  • Odpowiedzialność właściciela placówki.

Pojęcia prawne które mogą przysporzyć kłopotów

  • Gwarancja a rękojmia - zalety, wady i zasady jak je stosować by nie popaść w kłopoty
  • Przedawnienie – czy ma znaczenie czy warto coś o nim wiedzieć

Osobista polisa ubezpieczeniowa lekarza

  • Jak zapewnić sobie najlepszą ochronę przed roszczeniami?
  • Dokumentacja sprzymierzeniec czy wróg.
  • Jak dokumentować leczenie, aby nie bać się roszczeń?
  • OC kiedy z niego korzystać?
  • Zakres dokumentacji a roszczenie pacjenta?
  • Najczęstsze zarzuty pacjenta?
  • Błąd a powikłanie i co z odpowiedzialnością?
  • Jak prowadzić dokumentację, aby była najlepszą obroną przed roszczeniami?
  • Protokoły dokumentacyjna - o czym warto pamiętać?

OMÓWIENIE / PRZYKŁADY / ROZWIĄZANIA / WZORY

 


Zapisy i informacje:

Aleksandra Kowalińska, +48 509 912 963, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

PŁATNOŚCI:

Prosimy kwotę za szkolenie wpłacić na konto:31 1090 1870 0000 0001 3335 2731

SPS-Piotr Szymański

Z. Modzelewskiego 67/4

02-679 Warszawa

Na podstawie otrzymanej płatności otrzymają Państwo fakturę na maila, z którego nastąpiła rejestracja na szkolenie.